Tässä oppimistehtävässä otin tarkastelun kohteeksi kolme yritystä, joilla on samankaltaista toiminta, eli  teleoperaattori. Tarkastin niiden toimintaa Facebook ja  Instagram sivustoilla. 

 

Instagram :

 

Yritys 1 :  Käytä omaa Instagram sivua tuotteiden mainontaan. Siellä he jakavat tietoa omista  Livelähetyksistä/ podkasteista, tekevät arvonta. Päivittävät tietoja ja kuvia joka päivä. Kuvassa on on aika vähän tykkäyksiä ja vielä vähemmän kommentteja, jos otetaan huomioon sen, että heillä on  paljon seuraajaa.Osalta  kuvista kommentit on kokonaan suljettu, mikä on aika epä ymmärrettävä

Yritys 2 :   Posta samanlaisia postauksia kuin Facebookissa, mitä on toiselta ihan ymmärtävä, kosta eivät kaikki seura Facebook sivuja nykyään ja instagram on kasvattanut suosiota paljon enemmän viime aikoina. Postauksen alta lähes kokonaan puutu kommentit vaika seuraajien ihmisten määrä on iso. Jopa Facebookissa on enemmän kommentteja. 

Yritys 3 : Instagramilla samoja päivityksiä, kuin Facebookissa. Sivua käytetään striimien mainostamisen, sekä yrityksen tapahtumista varten. Löyty mainonta ja erilaisia postauksia. Kuitenkaan seuraajat eivät ole aktiivisia heidän sivussa. 

 

Facebook :

Yritys 1 :  Käytöä oman sivun potkaisten ja suoralähetyksen mainostamisen, päivittää sivuja jatkuvasti, jopa pari kertaa päivässä. Aktiivisesti mainosta tapahtumat ja kuulumiset. sekä jakaa artikkeleita. 

Yritys 2 : Käytä oman sivun uutisten ja artikkeleiden jakamisen, vasta hyvin reippaasti kommenttiin jotka tulevat sivun seurailta. Päivitykset ovat suuressa osassa samanlaiset kuin heidän omassa instagram sivussa. Ei ole kovin paljon suora mainonta. 

Yritys 3 : Sivulta löytyy mainos videoita, uutisia yrityksestä, postauksia, sekä artikkeli linkkejä. Kommentteja ja tykkäyksiä on todella vähän. Sivun päivitykset ja uudet postaukset tehdään päivittäin. 


 

Näiden kaikkien 3 yritysten sosiaali mediasivut ovat olleet melkoisen samanlaiset, eikä niistä löytänyt suurta tai merkittävä eroa. Kaikissa oli oman yrityksen mainonta ja omien yritysten uutisointia ja tiedon päivitystä omille asiakkaille.